Aston Martin Vantage GT8

Zainspirowany wyścigowym V8 Vantage GTE, GT8 jest najlżejszym oraz najmocniejszym drogowym Vantagem z V8 pod maską. Odpowiednio poszerzone nadwozie ocieka włóknem węglowym. Wykorzystano je w przednim splitterze, zderzakach, błotnikach, progach oraz tylnym dyfuzorze. Co więcej, klienci oczekujący jeszcze większego docisku aerodynamicznego, mogą zdecydować się na opcjonalny pakiet AERO w skład którego wchodzi gigantyczne skrzydło.
W celu zrzucenia wagi zastosowano felgi wykonane z magnezu, zamontowano akumulator litowo-jonowy, w środku znalazły się fotele z włókna węglowego (z tego samego materiału są boczki drzwi)  a lista ciekawych opcji wydaje się nie mieć końca. Znajdziemy tu dach z włókna węglowego, tylną szybę z pleksi (tak jak i boczne szyby) czy tytanowy wydech z centralnie zamontowaną końcówką wydechu.  Wszystko po to, aby GT8 zaoszczędził 100 kilogramów, stając się najlżejszym Astonem w historii. Waży około... 1510 kilogramów. Dla wygodnych zostawiono klimatyzację oraz system rozrywki o mocy 160W.
A skoro o mocy mowa, pod maską znajdziemy silnik V8 o pojemności 4,7 litra generujący 446 koni mechanicznych połączony z sześciobiegowym manualem lub automatyczną skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach. Auto osiąga setkę w 4,4 sekundy.
Powstanie tylko 150 egzemplarzy, a ceny zaczynają się od 165 000 funtów. Auta pojawią się u kolekcjonerów pod koniec roku.

3 komentarze:

  1. cacuszko! zrywa asfalt

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładny samochód i jakby nie było widzę, że coraz więcej producentów stawia na elektrykę. Ja na pewno mogę każdemu polecić przeczytanie wpisu https://twojepc.pl/news41045/Gdzie-sa-wykorzystywane-akumulatory-litowo-jonowe.html gdzie fajnie napisano o zastosowaniu akumulatorów litowo-jonowych.

    OdpowiedzUsuń