Ford Mustang

Pokazany pierwszy po raz w 1964 roku legendarny Mustang pół wieku później powtarza swój niebywały rynkowy sukces po drugiej stronie Atlantyku. Dołączenie tego kultowego modelu do europejskiej oferty okazało się dla Forda strzałem w dziesiątkę – to obecnie najchętniej wybierany samochód sportowy na naszym kontynencie!

Amerykański gigant ma powody do satysfakcji – po bijących rekordy popularności udanych modelach z serii ST i RS, na dobre na naszym rynku samochodów sportowych zadomowił się Mustang. To jednak coś zupełnie innego niż znane u nas od lat hot-hatche z niebieskim owalem na masce. Mustang to samochód znany z wielu kultowych produkcji filmowych. Od momentu debiutu w 1964 roku z miejsca stał się ulubionym autem amerykańskiej młodzieży. Można powiedzieć, że w pewien sposób zmotoryzował Stany Zjednoczone. Po dwóch latach od rozpoczęcia produkcji z taśm produkcyjnych zjechał jego milionowy egzemplarz.

Nowa wersja Mustanga bije kolejne rekordy – teraz także w Europie. W przeciągu zaledwie półtora roku w Europie sprzedano już ponad 21 tysięcy egzemplarzy tego modelu. Ponad połowa z tego wyniku trafiła do klientów z Belgii, Niemiec i Wielkiej Brytanii. Pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy liderem są Niemcy (ze sprzedażą na poziomie 7 281 egzemplarzy), którzy wyprzedzają Wielką Brytanię (4 671 sztuk) i Francję (2 126 sztuk). Czwarte miejsce zajmuje Belgia (1600 sztuk), gdzie jeden samochód przypada na 4 693 mieszkańców. W Polsce od stycznia do września br. zarejestrowanych zostało 391 Mustangów. Czyni go to liderem sprzedaży w segmencie luksusowych aut sportowych w naszym kraju.

Dla wielu Mustang to coś więcej niż samochód.  To ikona, która ma rzeszę wiernych fanów w Europie udzielających się w klubach entuzjastów tego modelu i organizujących liczne zloty. Jeden z nich może się poszczycić kolekcją miniaturowych modeli, która liczy 5 500 sztuk. Posiada również kilka pełnowymiarowych modeli klasycznych.

Obecnie Ford Mustang jest dostępny na naszym rynku z silnikiem V8 o pojemności 5 litrów i czterocylindrową jednostką 2,3 l EcoBoost z ceną rozpoczynającą się już od 159 000 zł. Najbardziej popularnymi kolorami nadwozia w Europie są czerwony, szary i czarny. Aż 64% klientów decyduje się na silnik V8. Modele EcoBoost są bardziej popularne w południowej części Europy. Z dwóch dostępnych wersji nadwozia aż 72% wybiera zamkniętego Fastbacka.

2 komentarze:

  1. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tego co zauważyłem to coraz więcej możemy spotkać takich aut na naszych drogach i myślę, że ja również może w przyszłości sobie je kupię. Na ten moment bardzo zaciekawił mnie wpis https://www.polskibiznes.info/przeglad-samochodu-dlaczego-jest-tak-wazny/ z którego dowiedziałem się bardzo dużo na temat przeglądów technicznych pojazdu.

    OdpowiedzUsuń