Pomimo niezbyt wysokiej temperatury, szarej jesieni widzianej za
oknami, i zimy zbliżającej się do nas wielkimi krokami, 4 listopada br. w
Ingolstadt Audi podgrzało atmosferę do czerwoności. Niemiecki producent
przedstawił samochód, który swój szczyt sprzedaży osiągnie na przełomie
wiosny i lata. To wtedy najlepiej korzysta się z wszystkich uroków
posiadania kabrioletu. Audi po raz pierwszy pokazało model A5/S5 Cabrio.
To zwieńczenie prac przy nowej gamie A5.
Nie jest tajemnicą, że przy projektowaniu kabrioletu styliści czerpali z
udanej wersji coupe. Tylna szyba jest teraz bardziej płaska i podkreśla
sportowy wygląd, podobnie jak krótkie zwisy i długa, zachodząca na boki
maska silnika z przetłoczeniami podkreślającymi moc drzemiącą pod
spodem. By zapewnić maksimum radości i sportowych wrażeń podczas jazdy
zastosowano szeroki rozstaw kół, jak również duży rozstaw osi. Nad
całością czuwa ulepszone zawieszenie. Oś przednia to ulepszona
konstrukcja pięciowahaczowa. Z tyłu, konstrukcja pięciowahaczowa
zastąpiła oś z wahaczami trapezowymi, znaną z poprzedniego modelu.
Opcjonalnie można zamówić adaptacyjne amortyzatory.
Jak wiemy dobre własności jezdne to połączenie kilku czynników. Oprócz
zawieszenia nie można również zapomnieć o masie pojazdu. Nowe Audi A5
Cabrio jest lżejsze nawet o 40 kg względem poprzednika. Warto zwrócić
uwagę na fakt, że pomimo lekkiej utraty wagi, samochód jest liderem
jeśli chodzi o sztywność karoserii w swojej klasie.
Zmianą uległo także wnętrze. Najbardziej rzucająca się w oczy jest
modyfikacja konsoli centralnej. Opcjonalnie zrezygnować można z
analogowych okrągłych zegarów na rzecz „Audi virtual cockpit” z różnymi
opcjami wyświetlacza. To bardzo odważne posuniecie. Ten duży ekran TFT o
przekątnej 12,3 cala dzięki wysokiej rozdzielczości wyświetla grafiki
bogate w szczegóły. Opcjonalny wyświetlacz danych na szybie na wprost
wzroku kierowcy head-up display, wyświetla wszystkie ważne informacje w
postaci czytelnych symboli.
Wyposażenie nowego kabrioletu Audi to najwyższa półka. Na pokładzie
znajdziemy 30 różnych systemów wspomagających kierowcę. Lista
wyposażenia seryjnego jest bardzo długa. Wśród kolejnych linijek tabeli
ekwipunku trzeba wymienić te najważniejsze. Pulę otwiera zaawansowany
system nawigacji MMI Navigation plus z polem dotykowym MMI touch. Jej
ekran o przekątnej 8,3 cala ma rozdzielczość 1024 x 480 pikseli. Oprócz
napędu DVD i pamięci flash o pojemności 10 GB, ten topowy system zawiera
również dwa czytniki kart SD, złącza usb i aux. Kolejny na liście jest
adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między
poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control (ACC) Stop&Go z
asystentem jazdy w korkach. Odciąża on kierowcę w spowolnionym ruchu (do
prędkości maksymalnej 65 km/h). Oprócz tego mamy ksenonowe reflektory,
systemy Line-Assist, asystenta ruchu poprzecznego czy rozpoznawanie
znaków drogowych. Jednak swoistym Mount Everestem wyposażenia Audi A5
Cabrio jest zamontowanie mikrofonów w pasach bezpieczeństwa. Ten niby
drobiazg należy to do standardowego wyposażenia samochodu. Jest to
bardzo przydatne rozwiązanie szczególnie dla osób lubiących jazdę z
otwartym dachem i rozmowę przez zestaw głośnomówiący.
Na początek Audi A5 Cabriolet wyposażane będzie w jeden z trzech
silników: 2.0 TFSI o mocy 185 kW (252 KM), 2.0 TDI o mocy 140 kW (190
KM) oraz 3.0 TDI o mocy 160 kW (218 KM). Później do oferty dołączą
jednostki napędowe 2.0 TFSI o mocy 140 kW (190 KM) i 3.0 TDI o mocy
210 kW (286 KM). W porównaniu do modelu poprzedniego moc silników
wzrosła nawet o 17 procent. W przypadku Audi S5 Cabriolet, dzięki nowo
zaprojektowanemu silnikowi 3.0 TFSI, z pojemności skokowej 2995 cm3
generowana jest moc 354 KM. Transmisję sił napędu zapewnią dobrze znane skrzynie. Są to 6 biegowa
skrzynia manualna, 7-stopniowy automat S-tronic lub 8-stopniowa
Tip-tronic. Nowe „dziecko” Audi ma napęd na przednią oś. Opcjonalnie mamy jednak do
wyboru jeden z dwóch napędów na 4 koła - quattro ultra lub stały napęd
na cztery koła quattro.
Sprzedaż nowych modeli A5 i S5 cabrio rozpocznie się w marcu 2017 roku.
Jedno z piękniejszych Audi, czekam też na nowe A7. Od premiery pierwszych A5 i A7, według mnie najładniejsze Audi.
OdpowiedzUsuńAudi kasując tyle za każdy samochód powinno montować napęd quattro, a tym bardziej w A5/S5
OdpowiedzUsuńJa także nie mogę doczekać się nowego A7, myślę że od A4 każda Audica powinna mieć Quattro w standardzie.
OdpowiedzUsuńBardzo fajny wpis. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńWhat do you do with gambling? - DRMCD
OdpowiedzUsuńYou 진주 출장샵 should have a good gambling game in your mind before you start. 대전광역 출장샵 that casino would be an 나주 출장마사지 unlicensed gambling website or 울산광역 출장안마 online 대구광역 출장마사지 sportsbook,